sunnuntai 18. elokuuta 2019

Pientä virkkausta

Tällä viikolla minuun puri pieni käsityökärpänen ja päätin tehdä jotain pientä matonkuteista. On hauska kun näkee kädenjälkensä melkein heti, joten päätin valita jotain, minkä saa tehtyä nopeasti ettei käsityö jää kaapin perukoille ja unohdu. Ehkä ensimmäinen asia mikä mieleeni tuli oli pannunalunen. Siispä päätin toteuttaa sen, koska sille olisi myös käyttöä taloudessani.

Minulla ei ollut mitään ohjetta, koska halusin vähän vain fiilistellä, miltä se virkkaus tuntuikaan ja uskoin vahvasti siihen, ettei ohjetta tässä tilanteessa tarvita. Lopputuloksena olikin ihan kiva pannunalunen, jonka tein aivan mieleni mukaan ja jopa onnistuneesti.



Pannunalusen jälkeen mietin, että jotain voisi vielä tehdä. Päätin, että koreille on aina käyttöä ja eikun tuumasta toimeen. Koriinkaan minulla ei ollut ohjetta vaan tein taas omasta päästäni. Olen itse tyytyväinen lopputulokseen, vaikka olisin halunnut ehkä tehdä hieman isomman korin, mutta minulla ei siinä hetkessä ollut lisää kudetta, joten tuli virkattua hieman pienempi kori kuin alunperin oli haaveissa toteuttaa. Toisaalta korin virkkaaminen on niin vaivatonta, ettenkö tekisi sellaisen toistekin ja ehkä isompana.



Molempien virkkaamiseen minulla meni noin 2 tuntia, mikä on aika lyhyt aika. Tällaiset pienet käsityöt piristävät kivasti alkavia syysiltoja ja niitä ehtii tehdä myös arjen keskellä ilman, että tarvitsisi ihan kamalaa suunnittelua tai ajankäyttöä.

1 kommentti:

Hetta kirjoitti...

Vau, hienon näköisä nää! Ite oon hurahtanu neulomiseen, mutta aina välillä kyllä törmää virkattuihin esineisiin, vaatteisiin ja asusteisiin joiden takia tekis mieli kokeilla sitäkin.

https://hettaeveliina.blogspot.com/

Lähetä kommentti